L’Ajuntament d’Aiguamúrcia aprova, de manera inicial, el pressupost de 2020

18/06/2020

L’Ajuntament d’Aiguamúrcia aprova, de manera inicial, el pressupost de 2020

El ple de l’Ajuntament d’Aiguamúrcia va aprovar, dilluns, el pressupost de 2020 de manera inicial, que suma 1.296.501,39 euros i suposa una reducció d’un 17,6% respecte l’anterior.

L’equip de govern ha procurat reduir la despesa i ajustar els ingressos per tal de depurar el dèficit de les arques municipals. Cal recordar que, actualment, l’Ajuntament està aplicant un pla de sanejament -aprovat durant l’anterior legislatura- per a millorar l’estat de les finances municipals i que s’ha de complir de manera estricta. Això, suposa que es limiti, per exemple, la partida d’inversions, motiu pel qual, es recorre a subvencions d’administracions supramunicipals que contemplen gairebé la totalitat de l’obra.

El capítol d’inversions s’enfila als 404.706,31 euros, que es destinaran a l’execució d’obres diverses. Per una banda, es destaca la substitució i condicionament dels fanals del terme municipal per una tecnologia més sostenible (118.316,84 euros) a través d’una actuació provinent del PUOSC. També es realitzaran millores al camí d’accés de les Pobles a Mas d’en Parés (111.101,44 euros) a través del PAM. Ambdues accions també es faran amb recursos propis: 5.915,83 euros i 5.555,08 euros, respectivament. També s’executaran obres de millora en relació als desperfectes ocasionats pel temporal Gloria, a través d’una subvenció de la Generalitat, de 32.188,48 euros. El capítol d’inversions es redueix un 39% respecte a l’anterior pressupost per tal de contenir les arques municipals i també segons les directrius del pla de sanejament.

El pressupost municipal es va aprovar per 4 vots a favor i 2 en contra i estarà exposat de manera pública durant un període de quinze dies.