L’Ajuntament d’Aiguamúrcia aprova la modificació de les ordenances fiscals per a l’any 2020

25/10/2019

El consistori aplicarà la taxa d’escombraries a més d’un centenar d’habitatges que fins ara no pagaven la factura

La revisió del padró ha posat en evidència que no s’havia actualitzat la facturació a molts habitatges dels nuclis disseminats

El ple de l’Ajuntament d’Aiguamúrcia ha aprovat la modificació de les ordenances fiscals per a l’any 2020. El principal canvi el notaran els veïns i les veïnes del municipi que fins ara no havien afrontat cap pagament de la taxa d’escombraries.

En realitzar una revisió del padró, el consistori ha detectat que la facturació no s’aplicava a una bona part d’habitatges, sobretot els nuclis disseminats. Així, un total de 130 propietaris faran front, a partir de l’any que ve, de la taxa d’escombraries, que ascendeix a 120 euros anuals.

Aquesta mesura, permetrà que l’Ajuntament pugui revertir el dèficit en el servei de recollida d’escombraries que l’any 2018, va ascendir als 19.111,19 euros. El cost total del servei va pujar als 117.816,99 euros, i només es van emetre rebuts per valor de 98.705 euros.

El ple municipal també ha acordat portar a terme una redistribució de les illes d’escombraries a tots els nuclis amb l’objectiu que la recollida de brossa sigui més eficient.

Així mateix, abans que s’acabi l’any, també es faran un seguit de xerrades informatives per tal de conscienciar la ciutadania de la necessitat de fer la recollida selectiva de brossa.

A partir de l’any que ve, també es començarà a aplicar la taxa de cementiri, que tot i que actualment ja estava aprovada, fins ara tampoc s’havia aplicat.

Finalment, s’unifiquen els criteris per a la quota tributària de l’ocupació de la via pública. Tels establiments restauradors de tot el nucli pagaran la mateixa tarifa, que s’estableix a 30 euros per taula fins a 10 unitats i a 8 euros per cadira fins a 40 unitats.