L’Ajuntament d’Aiguamúrcia aprova la modificació del pla urbanístic

13/08/2020

L’Ajuntament d’Aiguamúrcia aprova la modificació del pla urbanístic

L'Ajuntament d'Aiguamúrcia ha aprovat, en sessió plenària, la modificació del pla d’ordenació urbanística municipal. Aquesta aprovació té a veure amb la modificació que va impulsar l’anterior equip de govern l’any 2014 i que havia quedat pendent de resolució. Davant la inacció del consistori, la Comissió d'Urbanisme va resoldre tancar l'expedient, indicant les modificacions que s'havien d'incloure per aixecar la paralització de l'aprovació definitiva. Amb l’aprovació de la modificació del POUM es resolen, així, les problemàtiques amb les quals es trobaven algunes famílies del municipi que esperaven una resolució final per a poder justificar les obres que havien impulsat.

D’altra banda, també s’ha donat compte de l’aprovació de la liquidació del pressupost de 2019 i de l’informe d’intervenció sobre el compliment de l’objectiu d’estabilitat econòmica. L’equip de govern va expressar que des de l’inici de la legislatura s’ha reduït la despesa, que no s’ha generat cap factura pendent d’aplicació i que no hi ha cap decret d’intervenció negatiu.

Com a punt d’urgència, ha entrat la petició de l’exalcaldessa, Fina Bartolí, per tal que l’Ajuntament assumís el cost de defensa de la denúncia a l’Oficina Antifrau de Catalunya que va interposar Tots Som Aiguamúrcia, llavors a l’oposició, durant l’anterior mandat, concretament, el 2016 per despeses injustificades, contractacions irregulars i adjudicacions d’obres també irregulars. El ple va votar en contra de cobrir aquests costos en el cas que l’Oficina Antifrau refermi la denúncia.

Durant el torn de precs i preguntes, l’equip de govern ha intervingut per a explicar la denúncia de l’oposició sobre el fet que l’Ajuntament inverteixi en la millora d’un habitatge públic i en el qual, actualment, hi viu un familiar de l’alcaldessa, Dolors Palma. L’oposició expressa que s’invertiran 12.000 euros en la millora de l’esmentat habitatge i que hi hauria un tracte de favor, però l’equip de govern expressa que el pis és propietat de la Generalitat de Catalunya i que l’Ajuntament n’és l’usufructuari, motiu pel qual té la responsabilitat d’assumir els desperfectes estructurals que pugui presentar l’habitatge: el mal estat d’una biga ha fet baixar el terra del pis. L’oposició també considera que es paga una xifra molt reduïda de lloguer i l’equip de govern expressa que és el lloguer més alt que es cobra de tots els edificis públics i es pregunta per què durant les dues anteriors legislatures en les quals l’actual oposició governava no es va actualitzar el preu del lloguer. Pots v eure el vídeo de l'argumentari AQUÍ