L’Ajuntament d’Aiguamúrcia prioritza la reducció de despesa per complir amb el pla de sanejament i renuncia al projecte de remodelació de la plaça de Santa Llúcia de Santes Creus

25/10/2019

L’actuació estava valorada en 600.000 euros provinents, en part, de la Generalitat de Catalunya, però el consistori hi havia d’invertir 158.000 euros que no pot assumir.

L’Ajuntament d’Aiguamúrcia ha renunciat al projecte de remodelació de la plaça de Santa Llúcia de Santes Creus, una actuació que s’havia plantejat durant l’anterior mandat i que suposava una inversió de fins a 600.000 euros.

Durant la passada legislatura, l’anterior govern municipal havia encarregat la memòria, però el nou equip de govern ha frenat la contractació del projecte i el procés de sotmetre’l a subvenció pública per part del govern de la Generalitat perquè l’Ajuntament no té prou recursos econòmics per assumir-ne els costos que se’n deriven, després de consultar-ho amb els assessors corresponents.

Una part del finançament per executar l’obra havia de provenir de la Generalitat de Catalunya. No obstant, l’ens municipal hi havia d’invertir 158.000 euros, una despesa que ara no es pot afrontar per la delicada situació de les finances municipals. L’equip de govern considera que, a més, l’actuació s’hauria haver sotmès a consulta pública prèvia per tal de conèixer l’opinió dels veïns i veïnes, ja que l’execució del projecte suposaria la supressió de les places d’aparcament actuals.

El consistori s’ha marcat com a prioritat sanejar les finances municipals abans de plantejar-se noves inversions. De fet, un informe d’intervenció elaborat recentment, ha valorat el deute de l’administració local en 651.973,02 euros, motiu pel qual es reduiran les despeses i les inversions de l’Ajuntament per evitar costos sobrevinguts, de manera que les actuacions de l’ens municipal se centraran en gestionar els serveis bàsics.

L’equip de govern va anunciar aquesta mesura durant el ple municipal celebrat el passat dilluns, dia 9 de setembre, durant el qual també es va aprovar el conveni de col·laboració amb l’Agència Catalana de l’Aigua sobre actuacions de manteniment i conservació de lleres públiques en trams urbans en el marc del programa de manteniment i conservació de lleres públiques 2018-2019; el calendari de les festes locals corresponents a l’any 2020; la regularització de l’aprovació del conveni de col·laboració amb el Consell Comarcal de l’Alt Camp en el projecte “Neteja Viària i recollida de residus” en el marc del Programa Treball i Formació 2018; el conveni de col·laboració amb el Departament d’Interior per l’adhesió al Protocol de seguretat contra les violències sexuals en entorns d’oci; i l’acte de les operacions de delimitació entre els termes municipals del Pla de Santa Maria i Aiguamúrcia.