L’Ajuntament redueix la despesa elèctrica de l’enllumenat públic

06/11/2020

L’Ajuntament redueix la despesa elèctrica de l’enllumenat públic

L'Ajuntament d'Aiguamúrcia ha treballat, durant els últims mesos, en la millora de l’enllumenat públic, canviant per tecnologia LED la il·luminació de la urbanització Els Manantials. Concretament, s’han substituït una cinquantena de fanals, que han permès reduir el consum elèctric, a més de donar compliment a la normativa mediambientlal.

En concret, durant els mesos de juliol a setembre, s’ha aconseguit reduir la factura en un total de 645,27 euros, que suposa un estalvi trimestral del 53,40%.

Aquesta acció està subvencionada pel Pla d’Acció Municipal de la Diputació de Tarragona per un valor de 13.709,91 euros. Inicialment, s’havia de destinar a la compra d’un terreny privat, però el projecte s’ha reorientat per tal de destinar-lo a la millora de l’enllumenat públic d’un dels nuclis amb més costos energètics.

L’Ajuntament informa, també, que una de les subvencions del PUOSC 2020-2024 es destinarà a canviar el sistema lumínic de tot el municipi per tal de seguir amb el projecte de reducció de la despesa elèctrica pública.