Entitats i associacions

AIGUAMÚRCIA

Cooperativa Agrícola d’Aiguamúrcia

Associació ubicada al celler modernista de l’antiga cooperativa, dissenyat per en Cèsar Martinell,  que gestiona el patrimoni dels seus associats.

Comissió de Festes d’Aiguamúrcia

S’encarrega de les activitats de les Festes Majors.

L’ALBÀ

L’ARCA de l’Albà

Associació de caràcter recreatiu i cultural que s’encarrega de dinamitzar el nucli amb activitats al llarg de l’any i organitza la Festa Major. Té la seva seu al Cafè de L’Albà.

Societat de Caçadors Sant Bernat Calvó

Agrupació de caçadors que té les seves seus a L’Albà i a Santes Creus.

LES POBLES

Associació de Dones Flor d’Ametller

Organitza diversos tallers i activitats al llarg de l’any i participa en les trobades comarcals d’Associacions de Dones. Té la seva seu a les antigues escoles de Les Pobles.

Associació Recreativa i Cultural de Les Pobles

S’encarrega de l’organització de les festes de Les Pobles i de la gestió del seu patrimoni, el Cafè de Les Pobles, on té la seva seu.

AMPA Escola Les Moreres de Les Pobles

Associació de mares i pares de l’escola Les Moreres de Les Pobles, que a banda dels nens d’aquest poble acull també als d’Aiguamúrcia, Santes Creus i les urbanitzacions Els Manantials i Mas d’en Parés.

MAS D’EN PARÉS

EUC de Mas d’en Parés (Entitat Urbanística i de Conservació)

Entitat que gestiona el manteniment i la conservació de la urbanització. Col•labora amb l’Ajuntament amb els tràmits del projecte de reparcel•lació i urbanització. També organitza les festes.

Es subdivideix en dues entitats, una per a cada fase de la Urbanització.

PLA DE MANLLEU

Agrupació d’Agricultors del Pla de Manlleu

Agrupació que té ,entre d’altres objectius, definir, valorar i promoure el territori dels seus agrupats, que tenen en comú tenir les seves terres per sobre dels 500 metres d’alçada sobre el nivell del mar, cosa que confereix a la zonales condicions idònies per a produir veremes d’alta qualitat i de característiques úniques i peculiars. Tenen la seva seu a l’edifici municipal del Pla de Manlleu.

www.raim500.com

Societat de Caçadors Els Companys

Agrupació de caçadors que té la seva seu al seu propi edifici del Pla de Manlleu.

Associació Recreativa i Cultural del Pla de Manlleu

S’encarrega de l’organització de les festes del Pla de Manlleu i gestiona el Cafè, on té la seva seu social.

Agrupació de Diables El Celmot

Grup de diables que amenitza cada any la Festa Major del pla de Manlleu.

AMPA Escola Sant Miquel del Pla de Manlleu

Associació de pares i mares d’alumnes de l’escola Sant Miquel del Pla de Manlleu, on assisteixen també els alumnes del municipi de Querol.

ADF del Pla de Manlleu

Associació de Defensa Forestal d’Aigaumúrcia, que té la seva seu al Pla de Manlleu.

SANTES CREUS

Arxiu Bibliogràfic de Santes Creus

Centre d’estudis fundat l’any 1947 i que des de llavors edita un butlletí en català amb articles sobre diferents aspectes de la Història del Monestir. Es diu Arxiu ja que no va poder prendre en aquells anys el nom  de Centre d’Estudis, però va aconseguir publicar sempre en Català els seus butlletins i llibres. Organitza conferències, col•loquis, jornades sobre monaquisme, sortides  i tot d’actes de caire cultural. Cada any al mes de setembre celebra la seva festa anual. Té la seu al monestir de Santes Creus. Compta amb una extensa col•lecció de publicacions.

Cooperativa Agrícola de Santes Creus

Associació ubicada al celler modernista de l’antiga cooperativa, dissenyat per en Cèsar Martinell,  que gestiona el patrimoni dels seus associats i la seva agrobotiga.

Les sis Fonts

Entitat fundada l’any 20o6 i que al llarg d’aquests anys ha organitzat més de 30 conferències de caràcter cultural amb personatges dels més rellevants del panorama actual català. Ha organitzat tot tipus d’actes de caire cultural al llarg del temps i actualment és l’entitat organitzadora de la Festa Major de Santes Creus.

• Arrels d’aigua

És una associació defensora d’una economia local productiva, sostenible i saludable. Gestiona l’agrobotiga de la Cooperativa agrícola de Santes Creus i organitza activitats de dinamització social i cultural.

Associacions i organismes que ajuden a la protecció del nostre territori i el nostre patrimoni i a la promoció i difusió del mateix:

Oficina de Patrimoni de la Generalitat

Ruta del Cister